WordPress SEO

WordPress SEO

Je bent op Google en je wilt weten waar jij de beste schoenen kan kopen. Je tikt het zoekwoord in, en je zoektocht begint. Je klikt op het resultaat dat het beste bij je past. Maar hoe komt dat resultaat daar terecht? Ligt het aan hoe je zoekt? Of zijn er andere mysterieuze ….. van kracht?

Feit is dat de meeste van de zoekresultaten op de plek zijn gekomen met behulp van SEO, oftewel, zoekwoord-optimalisatie. Maar wat is nou precies SEO? In dit artikel zullen we die vraag beantwoorden en zullen we langs de volgende punten gaan;

Wat is SEO

Laten we beginnen bij het begin. Want wat is SEO nou precies? SEO is een overkoepelende term. Het is de kunst en wetenschap achter alle processen die ervoor zorgen dat een website hoog scoort in de zoekmachines voor zoekwoorden die voor jouw bedrijf relevant zijn. Dus stel jij verkoopt schoenen, dan zou een relevant zoekwoord “schoenen kopen online” kunnen zijn, of “schoenen kopen Utrecht”.
Als jij SEO strategieën onder de knie weet te krijgen, dan zal je uitblinken in het online spectrum en je onderscheiden van de concurrentie.

Daag ons uit!

Afspraak Maken
Met het versturen van dit formulier geeft u toestemming aan Blue Mammoth om via deze gegevens contact met u te zoeken. Wil je weten hoe wij met jouw ingevulde gegevens omgaan, lees hier onze privacyverklaring
Bezig met versturen

Waarom is SEO onmisbaar in jouw bedrijf?

Oke, dus heb je een beetje het idee wat SEO precies inhoudt, maar toch ben je niet overtuigd of het waarde brengt aan jouw bedrijf? Hieronder staat een kleine opsomming met de voordelen van SEO:

SEO zorgt ervoor dat je jouw doelgroep bereikt: Door goed gebruik te maken van SEO, weet je wat er in je doelgroep speelt en waar ze naar zoeken. Hier kan je goed op inspelen door aansluitende content te creëren. Dus niet alleen gericht op een zoekwoord, maar ook waardevol voor je doelgroep.

SEO verbeterd de gebruiksvriendelijkheid van je website: Het is misschien niet het eerste waar je aan denkt, maar SEO bevorderd de gebruiksvriendelijkheid van de website en daarmee ook de vindbaarheid. Hoe zit dat precies in elkaar? Google streeft ernaar om de best mogelijke antwoorden te laten zien aan zijn gebruikers. En sites die gebruiksvriendelijk zijn, zullen leiden tot meer conversies en zal je in Google zijn ogen betrouwbaar ogen, waardoor je site stijgt in de zoekmachines.

SEO is een langdurige marketingstrategie: Als je jezelf een beetje verdiept in SEO, dan kom je al gauw van die zogeheten: “SEO Guru’s” tegen die met de wildste uitspraken komen. Zo heb ik in totaal denk ik wel uren aangehoord hoe zij mij op nummer één kan krijgen voor een bepaald zoekwoord en dat het in een maand gefixt is. De werkelijkheid ligt net wat anders. Zulke beloftes zijn vaak gedoemd om te falen, omdat het doel wat ze je aanbieden te abstract is. (moet meer bij)

SEO is dé sleutel tot vindbaarheid: We leven in een onvermijdelijk digitaal tijdperk. Als je echt invloedrijke merk aanwezigheid wilt creëren, dan zal je vindbaar moeten zijn op het web. Als je niet op pagina één van de zoekmachines terecht komt, zal dat geen klikt generen, en promoot jij je bedrijf of merk bij niemand. Vandaag de dag is SEO essentieel, om een bloeiende merkidentiteit te creëren

SEO creëert langdurig rendement: De processen die achter SEO zitten stoppen niet na het implementeren van de strategie. Zaken zoals content, verdwijnen niet wanneer het budget op is. Dat is wel het geval bij betaalde advertenties. SEO is uniek, omdat het ervoor zorgt dat jij je publiek bereikt, terwijl ze naar jou op zoek zijn! Iets heel anders, als ze je bedrijf op een bushokje tegenkomen, met SEO specificeer je.

SEO zorgt ervoor dat je vertrouwen kweekt bij de bezoeker en bij Google:
Eén van de belangrijkste factoren van SEO op dit moment is content. Als jij met een uitgebreide en unieke kijk kan vertellen over een bepaald onderwerp, zal de bezoeker weten dat jij degene bent die er alles over weet. Zo werkt Google ook. Door te laten zien dat jij een expert bent in jouw niche, zal niet alleen de bezoeker jouw prijzen, maar ook de zoekmachines.

SEO is de beste manier om achter de behoeftes van je doelgroep te komen:
Door een marktonderzoek uit te voeren en door te zien naar welke zoekwoorden jouw doelgroep zoekt, hierdoor kan je zien waar jouw kansen voor online groei liggen en wat de behoeftes van je doelgroep zijn.

Krijg een perfecte website

Al 10 jaar ervaring met het maken van de perfecte website. Zowel op gebied van

Design als Strategie

SEO voor WordPress

Nu je een beeld hebt over wat SEO is, blijft misschien de prangende vraag toch hangen; ja fijn, al dat SEO, maar wat betekent dat voor mijn WordPress site?
Via WordPress kan je allerlei handige plug-ins downloaden die jouw SEO wat makkelijker kan maken. Het kan soms lastig zijn om te weten waar je wat aan hebt. Gelukkig hebben wij ook hiervoor een kleine opsomming gemaakt van plug-ins, waarmee jij je reis kan verlichten (ben niet zeker van deze zin).

Yoast SEO
Yoast SEO, is speciaal ontwikkeld voor WordPress sites, en is dé SEO plugin van dit moment. Hiermee kan je zien of jouw teksten goed zijn geoptimaliseerd, of je wel genoeg verwijzende linkjes hebt en of je foto’s wel goed zijn geoptimaliseerd. Kortom, voor de basis van SEO, is dit dé plugin die je zou moeten hebben! De plug-in is ook nog eens gratis! Ook is er een premium versie, voor een gedetailleerde rapport.

Broken Link Checker
Met de Broken Link Checker Plug-in, kan je zien of al jouw linkjes die jij verwijst naar je eigen pagina’s, of naar externe sites, wel goed werken. Of dat ze het niet meer doen. Hiermee hoef je niet elke link handmatig te checken op of die werkt of niet.

WP Smush.it
Met Smush zorg je ervoor dat je, jouw afbeeldingen kan comprimeren tot een kleiner bestand, terwijl je de kwaliteit behoud. Dit is heel belangrijk voor de laadtijd van je site. En waarom is laadtijd belangrijk? Hoor ik jullie al denken? Daar zijn verschillende redenen voor. Websites die snel laden, zijn efficiënter en leveren een betere ervaring voor de bezoeker. Niemand houd ervan om op een site terecht te komen, die eerst meer dan drie seconden moet laden. Dit is ook aan te tonen met data. Volgens een onderzoek van Kissmetrics haken iets meer dan een kwart van je bezoekers af, als de website er meer dan drie seconden moet laden. Dat zijn superveel misgelopen conversies, die je had kunnen voorkomen! Kortom, zorg ervoor dat je website snel laad, en Smush kan je daarbij helpen door in ieder geval de data van de foto’s te verkleinen.

WordPress SEO bij Blue Mammoth

Bij Blue Mammoth, hebben we alle kennis van SEO onder één dak. We weten hoe SEO content gericht in elkaar steekt en hebben we alle kennis over hoe we technisch gezien je website meer SEO proof kunnen maken. Heb jij het idee dat je wat laat liggen op het gebied van SEO? En ben jij benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Schakel een expert in.